Börjar tvivla..

vad är egentligen kärleken, och finns det verkligen kärlek som varar livet ut? jag börjar faktiskt tvivla på kärleken. Inte för att jag är singel, tycker det är skönt att vara det. Men aså förhållande efter förhållande tar slut hela tiden. Kompis hit och kompis dit, Otrohet är ofta en stor orsak till det, varför är man otrogen? Är det för att man redan haft nå struligt i sitt förhållande? är det för att man saknar något i sitt förhållande? är det för att man kanske inte är kär längre? 
Jadu.. saker man funderar på hela tiden.
Men när kärleken tar slut, när man blir singel och ensam. Då måste man våga vända sig till sina kompisar, be om hjälp när man behöver och våga vara ledsen. 
Det är okej att gråta, det är inte förbjudet, man ska aldrig skämmas över att gråta. Det brukar alltid kännas bättre efter det, ni vet efter regn kommer solsken? 
Oavsätt vad klockan är på natten och du mår skit, ring någon, ring nån du vill, som du känner att du kan gråta framför, ring och gråt av dig, ring och prata av dig. Ring och var bara helt tyst om du bara vill känna att du har någon och faktiskt inte e själv. Du är inte ensam.
Våga vänd dig till dom som du själv skulle ta emot om dom vände sig till dig. Dom känner oftast samma sak.
Du ska aldrig vara kvar i något som bara tar enerig du ska göra något som både tar och ger energi så att du iaf går plus och minus noll. 
Så du inte ligger på minus sen, för det kan bli riktigt kämpigt att ta sig upp till noll igen, till ruta ett.
Men vad du än gör, kom ihåg att det är okej att vara ledsen! det är okej att gråta. Det är normalt.
 
Jag finns här för er som behöver, skriv annonymt det är okej. Skriv och förklara saker som är jobbigt. Jag finns alltid som ett stöd för er. Hellre att ni skriver till mig fast ni inte känner mig än att hålla allt inom er.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0