Midsommarhelgen.

Midsommarhelgen började mysigt på torsdags kvällen då jag och min bästavän Sofia åkte ner på stan och tog ett glas på terassen. Efter en stund kom två kompisar till och umgicks med oss. Det var en mysig kväll sen åkte jag och sofia hem till mig och sov.
Fredagen vaknade jag och sofia vid 10, packa ihop allt inför helgen och fixade oss. Sen tog vi bilen och åkte till gräsö där vi skulle spendera vår helg.
Vi hade musik drack vin och hade det super mysigt på eftermiddagen/kvällen, sen tog vi färjan över till Öregrund och träffade massa folk och hade det roligt.
på natten gick vi mot färjan jätte trötta och iskalla då det var riktigt kallt ute. Sen när vi väl var vid färjan fick vi veta att vi missat sista färjan för natten och skulle behöva vänta till 05.00 för att åka över till gräsö, frusna som vi va satte vi oss på marken och blev as sura, vi frös som tusan och kände oss just då värdelösa och typ som om vi skulle kunna gråta vilken sekund som helst.
Hade skit tråkigt när vi satt och väntade så ringde till en underbar person för att prata med honom så jag hade någonting att göra, jag berättade vad som hade hänt och att vi verkligen frös och va såå sura och jadu denna människa är helt underbar, världensbästa som han är tog han med oss i bilen och erbjöd sovplats. En riktig ängel! Så vi fick sov plats och dagen efter körde han tillbaka oss till Öregrund så fantastisk! <3
 
Midsommardagen vaknade vi helt oplanerat hos fina J som vi hade sovit hos då eftersom vi inte kom med färjan, fast tanken var att vi skulle sovit på gräsö, men men det blir inte alltid som man planerat haha :) så typiskt mig och Sofia. Sen fick vi skjutss tillbaka till Öregrund av bästa J, satte oss där och väntade på färjan som kom runt 18, sen gick vi hem till stugan, mådde verkligen skit dåligt, men men sånt som händer ibland. Vi åt middag med Essan och Gunnar, sen la vi oss och sov en snabbis innan vi skulle fick oss för att återigen dricka och åka in till Öregrund. Vi var på hummel och det var helt okej kul, dock sjukligt mycket folk. Vi drog vid 1 till Briggen och satte oss där och umgick med ett gäng vi lärde känna där från Västerås, sen när vi skulle gå till färjan så hade vi åter igen missat sista och skulle behöva vänta till 05.00 men den här gången stannade vi faktiskt i Öregrund vi gick på färjan och halvsov där tills jag såg kl4 att färjan rörde på sig, vilken lycka när5 jag insåg att färjan skulle gå en timme tidigare. Kom hem vid 5 och somna direkt.
Dagen efter vaknade vi runt 12 och sen så åkte vi mot färjan vid 14 och fick köa i 2 timmar och 15 minuter. kom hem vid 17.30 sååå skön känsla att va hemma igen efter denna helg.
 
Men den var sjukt kul men krävde såå mycket energi så det var skönt att komma hem igen.
Tack för helgen äklskade vän du e bäst. Sofia Lundin.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0