Hur många kramar finns det i världen?

Efter en vecka med utgångar och sena kvällar så har jag tagit det lugnt nu på kvällen, duschat o kollat på film, idag blev det "Hur många kramar finns det i världen?"  så fin film. 
När jag kollade på den så fick jag en obehaglig känsla i kroppen. Tänk så otroligt elaka och hemska människor det finns. Jag menar vad spelar det för roll om man är lite annorlunda? får man inte vara det här i landet? det verkar inte som det. Om en människa födds med kromosom fel, ska man bli utfryst då? ska man vara mobbad? får man inte ha några vänner? får man inte se ut som man vill? måste man prata korrekt för att vara bra? räcker det inte med en människa som har ett hjärta av guld? 
Alla människor är lika värda, oavsätt hur man ser ut, hur man är och hur man föddes. Alla människor är värda att ha  ett bra liv, alla är värda att ha kompisar. Tänk dig själv att gå till skolan, stå ensam på skolgården på rasterna, att allltid vara den som alla tittar på, personen som alla skrattar åt. Bara för att man är lite speciell. Alla är unika och då menar jag verkligen alla, det finns bara en av alla och det är det som är så fint med världen, att det finns så otroligt många olika egenskaper så otroligt fina identiteter. 
Kan inte alla bara försöka lägga en liten tanke, kan det vara så att du råkat vara riktigt elak mot någon? kan det vara så att du råkat vara den som stått i mobbar gänget och sätt den där fina personen bli så otroligt ledsen? jag vet kanske är riktigt hårt o inse att det kanske varit så att du varit en sån elak person, men det är aldrig försent att inse det och göra något bra nu istället, att liksom se till att andra fina personer slipper vara den som blir ledsen för att alla andra är lite bättre. Det är aldrig försent att göra något bra i livet efter något dumt. 
Nästan alla människor är värda en andra chans (jag vet det beror på vad man gjort, men ni fattar om man förstört någon annans liv, som t.ex. våldtagit någon, mördat någon, eller något liknande är man ju absolut inte värd en andra chans på de sättet, jag menar då ska man få känna på vad man verkligen har gjort, och var det verkligen värt att förstöra någon annans liv och vara hatad av resten av världen hela livet sen? det är en annan frågeställning som jag kan prata om sen)
men som sagt nästan alla är värda en andra chans beroende på vad man gjort, och då är det bara att ta vara på den andra chansen och göra något riktigt bra resten av livet. Livet är så pass kort så ta vara på den lilla dyrbara tiden du har.
 
Jag vill med de här inlägget bara att alla ska ta en liten funderare på om du kanske kan ha sårat någon människa så pass mycket att man känner sig utfryst och mobbad på grund av att personen är lite annorlunda. Isf är du inte så mycket bättre, du är inte någon finare person. 
ALLA ÄR LIKA MYCKET VÄRDA, KOM IHÅG DET. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0