Välkommen hit verkligheten!

Hej, nu har jag äntligen vaknat till lite, nu har jag äntligen fått en annan syn på verkligheten, liksom hur världen verkligen är. Jag menar varför gråta och vara deppig för att du är ite sjuk som t.ex. förkyd, halsfluss, skadad tumme. Jag menar ska man verkligen säga BUHU åt de? eller ska man tänka på att det faktiskt finns andra som har det jobbigare. 
Jag menar visst du är förkyld och kanske får ont i huvudet, kanske halsfluss och har lite svårt att äta eller svälja, eller du kanske har spelat en innebandy match och fått ett slag på tummen, visst det gjorde säkert ont, klart du får gråta av smärta det är alltid okej, du får gråta. Men vad det än är du har av t.ex. detta så gråta fan inte för att du kanske inte kan göra allt på jobbet va glad att du kan gå dit, att du har ett jobb att gå till, va glad att du kan jobba och att du iaf kan göra lite. Tänk på att det faktiskt finns folk som inte har ett jobb eller kanske inte kan jobba, det finns faktiskt folk som ligger och bara väntar på att dö, och du har ångest för att du inte får gymma en kväll för att du är lite krasslig, du kanske har panik för att du inte vet vad du ska göra på nyårsafton och tror att du ska bli ensam, men tänk på att det finns folk som inte har nån och alltid är ensam. klart du får tycka synd om dig själv, men tänk också på att det finns folk som har det så sjukt mkt värre än dig, som kanske väntar på att dö, eller väntar på donation. Tänk på att du har det bra. och man ska inte klaga mer än i onödan. för en dag kanske allting vänder...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0