Strovreta - Falun

Hejsan här kommer mitt första inlägg om innebandy som jag bestämt mig för att skriva om en gång i veckan.

Jag tänkte skriva lite om tv matchen som sändes igår mellan Storvreta IBK - Falun. Matchen slutade 14 - 3 aså storvreta körde över Falun in för HELA SVENSKA FOLKET. För det var nämligen så att stovreta - Falun matchen sändes på tv. Bästa spelaren på plan kan även kallas kung är Henrik Stenberg. Och vrf jag tycker han är kung, och bästa spelaren den här matchen var för att han sätter alla lägen han får. Han gör fina passningar och han hade bra tecknik. Han gjorde sjukt mkt poäng och gick upp i ledning i poängligan för hela sverige. Han tog ner Magnus Svensson till andra plats riktigt bra gjort av honom!
Fortsätt kämpa Stenisen du e grym!
Henrik blev oxå intervjuad av reporten. Han frågade hur det kommer sig att dom e så bra. Och han svarade fint att innan dom åkte på allt VM, EFC mm så var dom dåliga men efter att dom vunnit EFC och kommit tvåa i VM fick dom som en kick i baken och skärpte sig. Och det gör att dom ligger på slutspels plats!

Position: Forward
Födelseår: 1990
Moderklubb: Storvreta IBK
Säsonger i Storvreta: Juniorlag 95/96-04/05, A-lag 07/08, 08/09, 09/10
Kommer närmast från: IK Sirius IBK 06/07
Landskamper: 18 U19- och 5 A-landskamper
Klubba: Unihoc
Personlig sponsor: Adidas, REF och Unihoc.
Sysselsättning: Jobbar
Civilstånd: Singel
Min innebandykarriär: Jag började min karriär i Storvreta IBK som 5-åring. Där har jag spelat nu i stort sett hela mitt liv. De bästa innebandyminnena jag har är; när vi vann Storvreta cupen för första gången och förra årets SM-guld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0