Ta hand om varandra och njut av tillvaron.

Idag när jag var ute och åkte lite. Var påväg hem från min väns grav. kollade in i lite hus genom deras fönster från bilen på vägen. Dom flesta har ljusstakar, adventsstjärnor, julgran och var pyntad. Såg ut som att det var mycket folk som har främmande. Man såg värmen och gemenskapen från husen. Då kom mina tankar in på dom stackars människorna som är bostadslösa "uteliggare" som dem flesta kallar dem för. Tänk på dom i morgon när ni firar jul, vart ni än ska fira jul om det är hemma, hos nån kompis eller nån från släkten eller om ni ska resa nånstans som t.ex. Thailand. Snälla folket. Lägg en liten tanke på folket som själva inte kommer få uppleva den mysiga, värma kärleksfulla julen, med god mat, julgodis, glögg, julmust och julklappar. 
Dom kanske inte får något av det som ni får. Så snälla gråt/klaga inte om det skulle vara så att du inte får allt som du önskar dig, jag menar dom flesta har sååå mycket mer än alla andra. Medans vi önskar oss julklappar plus att vi unnar oss mat dryck och gottigheter så önskar dom sig värme, mat och kärlek och jag menar även fast du kanske inte får en Ipad "padda" så va göad att ni kan fira jul för alla får inte det...
 
Mina tankar går till dom idag och i morgon extra mycket. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0